החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה

החזרי מס לשכיר עם משכורת גבוהה

בישראל היום יש כ3.8 מיליון שכירים, כשהשכר הממוצע עומד על קרוב ל11 אלף ₪ בחודש. מה שאומר שמחצית מהשכירים מרוויחים עשרות אלפי שקלים מדי חודש. המיסוי במדינת ישראל עובד בשיטה הפרוגרסיבית – כלומר ככל שאדם מרוויח יותר, כך הוא משלם אחוז גבוה יותר של מס למס הכנסה. מה שאומר שדווקא השכירים עם המשכורות הגבוהות – הם אלו שמשלמים אחוזי מס גבוהים יותר, שבאים לידי ביטוי בסכומים רציניים של אלפי שקלים ולפעמים עשרות אלפי שקלים מדי חודש.

אז באופן עקרוני, המיסוי הפרוגרסיבי, יש בו הרבה חסד ומגמה טובה לשמור על האיזון החברתי והכלכלי בארץ, ומדינת ישראל כמדינת רווחה רואה זאת כדבר חיובי. הכל טוב ונכון, אך מה לגבי הכספים שמס הכנסה לקח מאיתנו שלא בצדק? יש היום מיליארדים של שקלים שנמצאים בקופת מס הכנסה, והם שייכים לאזרחים! טעויות שונות בחישוב המס גורמות לכך שמדי שנה, אנשים רבים משלמים יותר כסף למס הכנסה ממה שהם היו אמורים לשלם על פי חוק. מס הכנסה מצדו, לא רודף אחרי האנשים ואפילו לא מעדכן אותם בכך שהם שילמו יותר מדי (וגם אין לו את המידע הזה על פי רוב), אך מאידך הוא שומר על הכסף שלנו אצלו, ורק מחכה שנגיש בקשה להחזר מס ונקבל אותו בתוספת ריבית של 4%.

אם מדברים על אנשים שמרוויחים משכורות גבוהות של עשרות אלפי שקלים, יכול להיות מדובר על החזרי מס בגובה של אלפי שקלים ואפילו עשרות אלפים מדי שנה. כיוון שאפשר לבקש החזר מס רטרואקטיבית עד 6 שנים אחורה (למשל בשנת 2020 – עד שנת 2014), הרי שמי שמרוויח משכורת גבוהה מדי חודש – יכול לקבל ממס הכנסה סכומים עצומים. אם רק יידע איך לבקש אותם בצורה נכונה, ובזמן הנכון, לפני שיעברו שש השנים הרלוונטיות.

אז למה זה קורה? למה מס הכנסה טועה?

מס הכנסה מחשב מהו אחוז המס שצריך לגבות מאיתנו מדי תחילת שנה אזרחית, מס הכנסה בודק את השכר שלנו בחודשים האחרונים של השנה הקודמת, ולפי זה קובע מהי מדרגת המס, כלומר כמה אחוזים מתוך השכר שלנו יגבו על ידי מס הכנסה. אם חלו שינויים במהלך השנה, כגון מעבר בין עבודות, אחוז משרה שצומצם מסיבות שונות, יציאה לחל"ת, פיטורין, וכדו' – הרי שמרגע השינוי, גם אחוז המס צריך להשתנות בהתאמה, ואם סכום המשכורת שלנו ירד באותו חודש – גם אחוז המס צריך לרדת בהתאמה. אלא שכאן נעוצה הטעות המובנית: מס הכנסה בכלל לא יודע שיש שינויים במהלך השנה, הוא לא מודע לכך כי הוא קבע את מדרגת המס שלנו בתחילת שנה, ולא בודק ומעדכן מדי חודש בחודשו. מה שקורה בפועל הוא שאנחנו מרוויחים פחות אך עדיין משלמים יותר, כמו ששילמנו כשהרווחנו יותר! ובעצם יש כאן סכום לא מבוטל של מס שאותו אנחנו משלמים מדי חודש שלא לצורך.

בדיוק במקרים כאלו צריך לפנות למס הכנסה ולבקש החזר מס. צריך להגיש למס הכנסה את כל המסמכים הרלוונטיים, ומס הכנסה מחזיר את הכסף ישירות לחשבון שלנו. ניתן לבקש החזר מס עד 6 שנים אחורה, כך שיכול להיות שמדובר על סכום גדול, שחבל להפסיד.

לסיכום, אם אתם מרוויחים משכורת גבוהה, כנראה שאתם משלמים הרבה כסף למס הכנסה מדי חודש. ויכול להיות מאוד, שחלק לא מבוטל מהכסף ששילמתם, מס הכנסה לא היה צריך לקחת ממכם. כדי לבדוק את זה כדאי להתייעץ עם מומחה לתחום, ולכן השאירו את הפרטים שלכם כאן, ורואה חשבון מקצועי ומיומן בתחום החזרי מס, יחזור אליכם וילווה אתכם כל הדרך עד לקבלת הכסף חזרה לחשבון הבנק שלכם.

 

מלאו פרטים וקבלו
הצעת מחיר בקליק !