כמה שנים אחורה אפשר לקבל החזרי מס?

החזרי מס מידע

למי מגיע החזר מס?

בישראל מונהגת שיטת מס פרוגרסיבית, כלומר ככל שאדם מרוויח יותר לשנה כך הוא צריך לשלם יותר מס. בפועל, רוב האנשים מקבלים את המשכורת שלהם מדי חודש, כך שמס הכנסה צריך לשער באופן לא מדויק, כמה לפי דעתו האדם עתיד להרוויח בממוצע במהלך השנה האזרחית הקרובה מדי חודש, ועל פי זה הוא גוזר את אחוז המס שנגבה מהמשכורת שלו. כל זה טוב ונכון כשאין שינויים במהלך השנה, אבל מי שעבר לעבודה אחרת, יצא לחל"ת, חתם אבטלה או שאר שינויים במהלך השנה (בפרט שינויים לרעה, כלומר שקיבל פחות כסף) – הרי שמס הכנסה המשיך בכל אותו זמן לגבות את אותו סכום של אחוז מס כמו שהיה לו בתחילת שנה, בעצם אחוז גבוה יותר מהאחוז שהיה אמור לשלם על פי השינויים במקור הפרנסה. מס הכנסה לא בודק את כל השכירים במשק האם נלקח מהם יותר ממס ממה שראוי לקחת, אלא רק בבדיקה מדגמית מסוימת, כך שייתכן מאד שגם אתה זכאי ל"החזר מס", ובעצם מס הכנסה מחויב על פי חוק להחזיר לך את כל הכסף שלקח ממך שלא בצדק, אבל אך רק בתנאי שתבקש זאת ממנו.

נקודות זיכוי – אלפי שקלים בשנה!

כמו כן, במדינת ישראל יש סיבות שונות שבעבורן ניתן לקבל 'נקודות זיכוי', כגון: ילד חדש במשפחה, הפרשה לקרן פנסיה, טיפול בילד עם מוגבלות, תרומה שנתית למוסד צדקה ועוד. כל נקודת זיכוי כזו מזכה את האדם ב219 ₪ לחודש, מה שאומר 2628 ₪ לשנה על כל נקודת זיכוי (נכון לשנת 2020) מי שיש לו כמה נקודות זיכוי כאלה , ולא עדכן זאת במשרדי מס הכנסה בזמן, יכול להיות שהוא יכול לקבל כמה עשרות אלפי שקלים של החזר מס על שנים אחורה.

כמה שנים אחורה ניתן לקבל החזר מס?

על פי חוק ניתן לבקש החזר מס עד 6 שנים אחורנית. כלומר בשנת 2020 ניתן לבקש החזר מס עד שנת 2014. מס הכנסה מחויב להחזר מס בגובה של 4% ריבית, כך שבעצם הכסף שתקבלו ממס הכנסה חוזר אליכם בתוספת ריבית, לא רק מה ששלמתם בטעות חוזר, אלא עוד כסף שמס הכנסה מעניק לכם, רק על זה ששמר "בטעות" את הכסף שלכם אצלו.

יש מקרים מיוחדים שבהם ניתן לקבל החזר מס באותה שנה אזרחית, מבלי צורך בכלל להגיש טופס החזר מס ושאר מסמכים. הדוגמא השכיחה לכך, היא עובד שכיר שהמעסיק שלו הפריש יותר מדי מס בכל חודש בטעות, העובד יכול לדרוש מהמעסיק לתקן את הטעות, ועוד במהלך השנה על המעסיק להוציא תלוש (אפילו אם כבר סיים לעבוד, ובתנאי שלא הסתיימה השנה האזרחית) שבו הוא מחזיר לעובד את המס הגבוה שנגבה ממנו בטעות.

למעשה, יש מיליארדים של שקלים השייכים לציבור, ונמצאים במס הכנסה, ששומר על הכסף ואף מוסיף 4% ריבית מדי שנה. מס הכנסה מוכן ומחויב להחזיר את הכסף , אבל אך רק בתנאי שיגישו בקשה להחזר מס. חלון הזמן להגשת הבקשה הוא רק ל6 שנים, לאחר מכן הכסף ששייך לך פשוט יעבור אוטומטית לרשות המדינה, לא חבל? לכן השאר את הפרטים שלך כאן, ואיש מקצוע מיומן יצור איתך קשר בהקדם ויבדוק עבורך, האם אתם זכאים להחזר מס ממס הכנסה, כמה כסף, וילווה אתכם כל הדרך עד להשבת הכסף חזרה לחשבון הבנק שלכם.

 

מלאו פרטים וקבלו
הצעת מחיר בקליק !