מצלמה תרמית – לגילוי נזילות

מצלמה תרמית

כחלק מהתקדמות הטכנולוגיה, כך התקדם גם תחום האינסטלציה. מכשירים חדשניים משדרגים את שירותיו של האינסטלטור ומסייעים לו לאתר ולפתור בעיות במערכת הביוב. בין המכשירים הללו ניתן למצוא את המצלמה התרמית – זו מאפשרת לשרברב לאתר נזילות בלי להזיז בלטות או לשבור את קירות הבית.

המצלמה פועלת על קרני אינפרה-אדום אשר מזהות הפרשי טמפרטורות. כך, האינסטלטור יחמם את המים בכל הבית. אם תהיה נזילה, המים ידלפו מן הצינורות החוצה אל הקיר והוא יתחמם יותר – וזהו ההפרש בטמפרטורה שהמצלמה התרמית תזהה. את הגילוי הזה המצלמה תציג על המסך באמצעות צבעים שונים. תהליך זה הינו מורכב ואורך כ-4 שעות.

במצלמה תרמית משתמשים בדרך כלל לשם זיהוי דליפות אשר מקורן לא ברור, וכן לשם בדיקה לפני רכישה או שכירת בית. זאת על מנת להוריד דאגה נוספת מהראש לגבי הבית אליו אתם רוצים לעבור.

לעיתים אין צורך בשימוש במצלמה התרמית – לפעמים שרברב מקצועי ומנוסה ידע לאתר את הנזילה גם ללא שימוש בה, אלא רק על פי תיאור המקרה שלכם וחיפוש בבית. גם במקרים של נזילה שאינה בתוך הבית, המצלמה אינה יעילה – למשל בחצר או מצינורות הביוב, בהם לא ניתן לאתר את הנזילה באמצעות המצלמה התרמית. כמו כן, המצלמה לא יכולה לזהות את הפרש הטמפרטורה מתחת למשטח מבודד חום כמו עץ.

 

מה חשוב לדעת לפני שמשתמשים במצלמה תרמית?

  • רק אינסטלטור מנוסה שמתמחה באיתור נזילות או שלמד בקורס תרמוגרפיה ידע לקרוא את תמונות המצלמה התרמית.
  • בקשו מהשרברב דוח מסודר הכולל את התמונות, לשם מכירת הדירה בעתיד ובשביל הביטוח.
  • קבעו מראש את התשלום על ביקור בעל המקצוע לשם איתור הנזילה. שרברב אמין לא יגבה מכם תשלום נוסף על שימוש במכשיר, במקרה שלא הצליח לאתר את הנזילה.

 

כאשר בוחרים מצלמה תרמית, לא כדאי ללכת בהכרח על הזולה ביותר – למצלמות התרמיות הזולות יש יכולות איתור בהתאם, כלומר לא יעילות במיוחד. הרזולוציה המומלצת משתנה בין חברות ייצור שונות של המצלמות התרמיות, ולכן כדאי להזמין אינסטלטור אמין ומקצועי לשם איתור הנזילה.

 

מלאו פרטים וקבלו
הצעת מחיר בקליק !