תהליך קבלת החזרי מס

מהו החזר מס?

מס הכנסה גובה מס מכל אדם בישראל שעובד לפרנסתו. גובה המס משתנה בהתאם לגובה המשכורת ובהתאם לנקודות זיכוי בשל עמידה בקריטריונים שונים ומפורטים שמפרסמת המדינה מדי שנה.

טעויות במס הכנסה? למה זה קורה לנו?

פעמים רבות, מס הכנסה לוקח מאיתנו "בטעות" סכום גדול יותר ממה שמגיע לו על פי חוק. הסיבה ל"טעות" זו היא מובנית בתוך השיטת המיסוי בישראל:

  1. ההחלטה כמה אחוז מס הכנסה יש לגבות מהשכר, מתקבלת באופן שנתי, כלומר בתחילת כל שנה אזרחית בודק מס הכנסה מה ההכנסות של האדם באותה עת, ועל פי זה משער שכך גם יימשך עד סוף שנה, וכך קובע מהי "מדרגת המס" באחוזים שעל אותו אדם לשלם, כשבאופן כללי המיסוי בישראל הוא פרוגרסיבי – ככל שהשכר עולה, כך גם גדל האחוז של המס (מדרגה ראשונה 10% ומדרגה שישית 47%). השיטה בנויה כך שאם יש שינויים במהלך השנה – האזרח הוא זה שאחראי לדווח על כך למס הכנסה על מנת שלא יגבו ממנו סכום מס גבוה יתר על המידה, או שיחזירו לו רטרואקטיבית את מה שלקחו ממנו שלא בצדק, על סמך השערה שגויה בתחילת השנה. לכל אזרח יש את הזכות לתבוע החזר מס למשך 6 שנים אחורה.
  2. הנתונים השונים של משרדי הממשלה לא מסונכרנים עם מס הכנסה, ולכן זוג שנולדו להם למשל תאומים, וזכאים ל4 נקודות זיכוי, שהם כ900 ₪ לחודש שיכולים לרדת מסכום המס. משרד הפנים לא מעדכן את המחשבים של מס הכנסה בכך, מה שמשאיר את האחריות בידיים של האזרח – אם הוא יודיע על השינויים במצב המשפחתי, הוא יקבל החזר מס. אם הוא לא יבקש החזר מס – הכסף פשוט יישאר כפיקדון אצל מס הכנסה, ו'ייבלע' בתוכו לאחר 6 שנים מאותה שנה.

מהו תהליך קבלת החזר מס?

  1. דבר ראשון יש לבדוק במחשבון החזר המס של אתר מס הכנסה אם אתם זכאים להחזר מס. יש להעיר שבמחשבון לוקחים בחשבון רק נקודות זיכוי בגין מצב משפחתי, כשבפועל יש עוד הרבה קריטריונים לנקודות זיכוי, שיכולים להחזיר לכם הרבה מאוד כסף, וכדאי להתייעץ על כך עם אדם מומחה – האם אתם זכאים להחזר מס וכמה.
  2. במידה ובחרתם להגיש תביעה להחזר מס, פשוט ממלאים את הטופס לבקשת החזר מס שיש באתר מס הכנסה, ומצרפים אליו מסמכים שונים. נזכיר כאן את העיקריים, כשבאופן פרטי לכל זוג יש את העניינים הפרטיים שלו הדורשים התייחסות אישית מאיש מקצוע בתחום.
  3. יש לצרף לבקשה את טופס 106 (שהמעסיק נותן, ובו מתואר כל ההעברות שהמעסיק עשה לכם במהלך אותה שנה) וכן למלא דו"ח מלא (לעצמאיים או לשכירים בעלי שכר גבוה במיוחד) או דו"ח לשכירים, גם הוא נמצא באתר רישוי המיסים.
  4.   מלבד כל זה, צריך להביא מסמכים המוכיחים את כל השינויים שעברתם במהלך השנה האזרחית ברמה הכלכלית – שינוי עבודה, יציאה לחל"ת, או ברמה המשפחתית – נישואין, לידה, גירושין ועוד. ועוד פרטים ומסמכים רבים לפי נקודות הזיכוי שנראה לכם שמגיע לכם לקבל.
  5. יש לשלוח את מספר חשבון הבנק, ובמידה והבקשה התקבלה ואושרה, תראו את הכסף בחשבון הבנק שלכם תוך כ3 חודשים, לעיתים זה לוקח קצת יותר זמן, אך בכל מקרה אתם מקבלים 4% ריבית על כל אותם הזמנים שהכסף שלכם שהה למשמרת במס הכנסה.
  6. אם אתם רוצים להגיש בקשה להחזר מס על כמה שנים, יש לפתוח בקשה חדשה לכל אחת מהשנים. כאמור, ניתן לבקש החזר מס רק על 6 השנים האחרונות.

בפועל, על מנת שלא לפספס נקודות זיכוי חשובות, ולהצליח לקבל החזרי מס מירבי על 6 שנים כדאי מאוד להתייעץ עם רואה חשבון המומחה לתחום, ולכן תשאירו את הפרטים שלכם, ורואה חשבון המנוסה בתחום החזרי המס, יחזור אליכם בהקדם

מלאו פרטים וקבלו
הצעת מחיר בקליק !