ניקוי שטיחים

ניקוי שטיחים

אחת לכמה שבועות בודדים, אנו נתקלים בצורך לנקות את השטיח שלנו מאבק ולכלוך, משיערות של הכלב וכו'. עם זאת, מפעם לפעם, כאשר אנו מארחים ארוחת ערב גדולה במיוחד, וגם אנחנו וגם האורחים שותים יין – לפתע, ומבלי ששמנו לב, אנו מגלים כתם חדש ואדום על השטיח. מה עושים במצב כזה? מיד נגלה.

כאשר השטיח נפגע מכתמי יין, דיו או פליטה של תינוק, יש להשקיע יותר בניקיונו. לעיתים אף יש לקרוא לבעל מקצוע שיעשה את העבודה בשבילנו, היות והכתם עקשן וקשה במיוחד.

האם ניתן לנקות כל שטיח? כן, אך לא כל כתם ניתן להסרה – למשל כתם הנוצר משמן או דבק תעשייתיים. כתמים שונים עלולים להיות קשים יותר לניקוי משטיחים טבעיים מאשר מהסינתטיים, היות והאחרונים לא סופגים את הלכלוך אליהם. כמו כן, תהליך הניקוי ישתנה משטיח לשטיח – דבר זה תלוי בסוג השטיח ומאיזה חומר הוא עשוי.

איך מנקים סוגי שטיחים שונים?

  • שטיחים מסיבים טבעיים: אלו הם שטיחים יוקרתיים. עשויים ממשי, מצמר, מכותנה או מערבוב ביניהם. דורשים ניקוי עדין שישמור על הסיבים, לעיתים גם ניקוי יבש.
  • שטיחים מסיבים סינתטיים: עשויים מפוליאסטר, פוליאריתן ועוד, ומצופים בחומרים המגנים מפני לחות ולכלוך. נחשבים עמידים וזולים יותר מהשטיחים הטבעיים וכן קלים יותר לניקוי.

אז איך מנקים את השטיח? לכל בעל מקצוע או חברת ניקיון ישנה שיטת הניקוי שלה, והיא יכולה להיות תעשייתית או ביתית. עם זאת, כמעט כל תהליך של ניקיון השטיח יכלול כמה שלבים:

  1. הסרת לכלוכים יבשים (אבק וחול) על ידי שואב אבק.
  2. החדרת מים וחומרי ניקוי בלחץ גבוה על ידי מכונה מתאימה או באופן ידני.
  3. קרצוף על ידי מכונות או מברשת ידנית. לא נעשה בשטיחים סינתטיים, על מנת לשמור על סיביהם העדינים.
  4. שאיבה או סחיטה וייבוש של השטיח (נעשה בעיקר בשיטה התעשייתית).

כשרוצים לנקות את השטיח, חשוב לפעול במהירות ולא לחכות שהכתם יתייבש ויתקבע בסיבים. ככל שמחכים יותר – קשה יותר להסיר את הכתם. הדבר נכון גם כשמדובר בכתם נוזלי (כמו יין או שמן) וגם כשמדובר בכתם צמיגי (כמו מסטיק). במקרה של הצפה, למשל, יש להרים את השטיח ולייבש אותו כראוי – או שהוא עלול להיהרס.

מלאו פרטים וקבלו
הצעת מחיר לניקוי שטיחים בקליק !