כריתת וגיזום עצים

גיזום עצים

כריתת עצים אינה עניין של מה בכך. עבור הכריתה, נדרשת מיומנות ומומחיות עם עבודה בגובה – זו אינה עבודה המיועדת לגנן. כמו כן, יש להשיג אישור לכריתת העץ מקק"ל – כריתת עץ ללא אישור מהווה עבירה פלילית, הן של מי שהזמין את הכריתה והן של הכורת.

בארץ, כל עץ בוגר – גובה של 1.3 מטר ומעלה, היקף של 20 ס"מ לפחות (אם שתול בשטח מגורים) או היקף של 10 ס"מ לפחות (אם שתול בכל שטח אחר) – נחשב למוגן, ונאסר לכרות אותו בלי אישור. עם זאת, לעיתים עדיין צריך לכרות את העץ, ולכן מומלץ לבקש אישור לכך.

ניתן לבקש את האישור לכריתת העץ אם העץ נמצא בסכנת קריסה, אם הוא חולה, וכן אם מטרת הכריתה היא לפנות שטח לבנייה או לבצע שינוי בגינתכם הפרטית (ובתנאי שתשתלו עצים חדשים במקום אחר, כמספר העצים שנכרתו).

כיצד משיגים את האישור לכריתת העץ?

  1. מורידים את טופס הבקשה מהאתר של קק"ל וממלאים אותו.
  2. מגישים את הטופס לפקיד היערות של הרשתות המקומית / היישוב שלכם, ביחד עם אישור תשלום אגרה וכן אישור בעלות על הנכס בו נמצא העץ.
  3. פקיד היערות האיזורי בוחן את הבקשה ולעיתים גם יבוא לראות את העץ, וכך יחליט האם לאשר או לדחות אותה. לרוב, כאמור, הדבר יסתיים באישור. 
  • שימו לב כי תאריך האישור הוא במרווח של כמה שבועות לרוב, על מנת שאחרים יוכלו לערער על בקשתכם. כמו כן, כדאי לקחת בחשבון כי כורת עצים מקצועי לא יסכים לעבוד מבלי שראה את האישור.

גיזום עצים

כמו כריתת עצים, גם גיזום עצים כנגד התקנות מהווה עבירת השחתה ועונשו הוא קנס גבוה. על כן, מומלץ להזמין גוזם עצים מקצועי – בעל תעודת הכשרה מתאימה, אשר מכיר את התקנות לגבי כמות הגיזום המותרת, וכן בעל ביטוח לעבודה הזו. 

ישנן שלוש שיטות לגיזום עצים:

  1. מנוף – השיטה הכי בטוחה, אך גסה והכי פחות מדויקת.
  2. סולם – כאשר אין גישה נוחה עם מנוף.
  3. בטיפוס על העץ – בעזרת ציוד מיוחד.

בעיקרון, גיזום עצים נעשה אחת לכמה זמן לפי ראות עיניכם. עם זאת, מלבד הדקל (הדורש גיזום שנתי), ניתן לגזום עצים אחת לכמה שנים.

פינוי הגזם נעשה בשלוש שיטות:

  1. מכולה – לכמות גזם בינונית.
  2. משאית – לכמות גזם גדולה.
  3. לפי ימי גזם – קיימים רק בחלק מהערים, ובאלו שלא, יש לתאם עם העירייה את האיסוף.

מלאו פרטים וקבלו
הצעת מחיר לכריתת וגיזום עצים בקליק !